30 Ocak 2017 Pazartesi

Uzay Yolcuları (Passengers) Film Yorumu


Tür – Bilim Kurgu, Romantik, Aksiyon
İmdb Puanı – 7.1
Oyuncular -  Jennifer Lawrence, Chris Pratt, Michael Sheen..
Yönetmen – Morten Tyldum

Filmde, Dünya yaşanmaz bir hal aldıktan sonra başka bir sistemde keşfedilen Homestead II adlı gezegene koloniler kurmak amacıyla Avalon adlı bir uzay gemisiyle yapılan yolculuktan bahsediliyor. 120 yıl sürecek bu yolculukta, yolculardan birinin bir arıza sonucu uyku kapsülünün bozulması ve henüz yolculuğun 30. Yılında uyanması ve sonrasında gelişen olaylar konu ediliyor.

Filmin ilk yarım saatinde Jim (Chris Pratt) karakterinin kocaman bir uzay gemisinde yalnız kalması olayı gerçekten iyi işlenmiş. Fakat daha sonrası birçok mantıksal hatayla dolu. Örneğin, Jim uyku kapsülündeki bir insanı uyandırmanın yolunu bulduktan sonra aşık –Sadece bir iki videodan aşık olunabiliyorsa tabii- olduğu kadını (Jennifer Lawrence) uyandırmak yerine, uyku kapsülünü tamir edebilecek birini uyandıramaz mıydı?

Mantıksal hatalar tabii ki bununla sınırlı değil. 120 yıl boyunca uyuması gereken insanların olduğu bir uzay gemisinde barmen bir android (Michael Sheen) neden var? 5000’den fazla yolcu taşıyan uzay gemisinde sadece bir oto doktor olması?


Mantık hatalarından sonra beni en çok rahatsız eden kısım filmin sonuydu. Jim, ölümsüz bir karakter filan da biz mi bilmiyoruz? Koskoca gemide ağır bir hasar bırakan alevler, bir kumaş parçasını yakamıyor ve alevlerden sağ çıkıyor Jim, bu da yetmiyor oksijensiz kalmasına rağmen bir şekilde kurtuluyor. İlginç gerçekten(!)

Bunlar dışında ben, filmdeki oyunculukları ve başrol oyuncuları arasındaki uyumu sevdim. Filmin görsel efektleri gerçekten çok güzeldi.



Uzun lafın kısası, çok iyi bir yönetmenin işi, kötü bir senaryoyla birleşmiş. Film, sinemada sırf görsel efektleri için izlenilebilir fakat çok şey beklerseniz hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz.


4 yorum:

  1. Yaptığın incelemeyi genel olarak beğendim ama biraz daha detaylı bir inceleme yapabilirdin gerçi bu ilk olduğu için bu normal incelemende sadece bahsettiğin kıyafetin yanamaması olayı bana mantık hatası gibi gelmedi çünkü film geleceğe yönelik bir film ve gelecekte bu tip şeylerin yapılabileceğini düşünüyorum kendi adıma 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir uzay gemisinde birçok hasara yol açıp, elbiseye zarar verememesi bana hala ilgiç geliyor. :D
      Yorumun için teşekkürler. :D

      Sil
  2. Bence de gayet güzel bir inceleme olmuş. Güncel bir film incelemesi olması da iyi bir tercih. Devamında daha güzelleri olacağını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkürler. :D Ben de gittikçe kendimi geliştirebilmeyi hedefliyorum. :D

      Sil